Huolehditaan luonnosta
Vastuullinen Santalahti

Huolehditaan luonnosta
Vastuullinen Santalahti

Huolehditaan luonnosta
Vastuullinen Santalahti

Huolehditaan luonnosta
Vastuullinen Santalahti

Vastuullista matkailua Kotkan Santalahdessa

  • yli 200 vuodepaikkaa
  • 5 tähden leirintäalue
  • korkeatasoisia kokoustiloja
  • catering
  • aktiviteetit
  • Lemmikkiystävällinen

Jätehuolto ja kierrätys Santalahdessa

Sekajäte, lasipakkaukset ja pienmetalli

Santalahti Resortin alueella sijaitsee useampi kierrätyspiste, mökkikylässä kolme ja leirintäalueen puolella yksi.

Kierrätyspisteet on merkitty aluekarttaan.

Biojäte, muovi ja kartonki

Kierrätyspiste on Santalahti Resortin keskellä sijaitsevan huoltohallin vieressä.

Muut kierrätettävät jätteet

https://www.kierratys.info/

Vastuullisuus

Olemme 100% Suomalainen vuonna 1991 perustettu perheyritys, katso tarinamme
Santalahden matkailu perustuu Suomenlahden saariston luontoon sekä vastuulliseen toimintaan. Olemme aina huomioineet ympäröivän luonnon jo investointien suunnitteluvaiheessa, jotta herkkä luonto säilyy mahdollisimman pienillä maiseman muokkauksilla.

Green Key

Olemme mukana Green Key vastuullisuusohjelmassa.
Green Key on maailman johtava matkailualan vastuullisuusohjelma ja -sertifikaatti.

Suistanable Travel Finland

Olemme mukana Visit Finlandin Suistanable Travel Finland– kestävän matkailun ohjelmassa.
STF- merkin sertifiointi on työn alla syksylle 2023.

Santalahden vastuullisuus

  • Otamme vastuullisen toiminnan huomioon kaikissa Santalahden päätöksissä
  • 95% rakennuksista lämmitetään ja jäähdytetään maalämmöllä sekä ilmalämpöpumpuilla
  • Käytämme 100% uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä
  • Tuotamme sähköä omilla aurinkosähköjärjestelmillä
  • Rakennuksissa on energiaa säästävät automatisoidut lämmityksen, ilmanvaihdon ja veden ohjaukset
  • Olemme pitkäjänteisesti parantaneet rakennusten energiatehokkuutta, mm. kaikki ympäri vuoden käytössä olevat mökit on lisäeristetty lähivuosina
  • Olemme päivittäneet ulko- ja sisävalaistuksen energiaa säästävään led tekniikkaan
  • Yritämme hallita veden kulutusta, säännöllinen seuranta vuodesta 1995
  • Kehitämme kierrätystä mahdollisuuksien mukaan
  • Kannustamme asiakkaita jätteiden lajitteluun
  • Vältämme turhaa jokapäiväistä lakanoiden ja pyyhkeiden vaihtoa
  • Minimoimme ympäristölle haitallisten kemikaalien käyttöä
  • Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden ympäristöystävällisempään liikkumiseen mm. vuokraamalla polkupyöriä ja sähköpolkupyöriä
  • Työntekijämme voivat työskennellä myös etänä mahdollisuuksien mukaan
  • Edellytämme kumppaneiltamme vastuullista toimintaa
  • Vastaanotossa/Bistrossa on defibrillaattori (sydäniskuri)

Yhteiskunnallinen vastuullisuus

  • Santalahti Resortin yhteiskunnallinen vastuullisuus perustuu lakien ja asetusten noudattamiseen
  • Olemme 100% Suomalainen perheyritys ja maksamme verot Suomeen
  • Käytämme paikallisia palveluita ja tuotteita sekä palkkaamme paikallisia työntekijöitä mahdollisuuksien mukaan
  • Pyrimme kehittämään ympärivuotista liiketoimintaa ja ympärivuotisten työpaikkojen lisääminen tukee yhteiskuntavastuullisuuttamme
  • Olemme 100% positiivisia ja kohteliaita, edellytämme tätä myös kaikilta alueella oleskelevilta
  • Emme hyväksy rasismia missään muodossa ja kannatamme ehdotonta tasavertaisuutta ja sukupuolten tasa-arvoa
  • Kaikki asiakkaat ovat tervetulleita meille riippumatta heidän lähtömaasta, kansalaisuudesta, kulttuuritaustasta, seksuaalisesta suuntautumisesta, uskontokunnasta, fyysisistä rajoitteiusta tai aistirajoitteista.
  • Santalahti Resort on lemmikkiystävällinen
Tutustu 'Sustainable Finland Pledge'- vastuullisen matkailijan sitoumukseen

Taloudellinen  vastuullisuus

  • Santalahti Resortin taloudellinen vastuullisuus perustuu ensisijaisesti kannattavaan liiketoimintaan, joka mahdollistaa palkanmaksun henkilöstölle, investointien tekemisen ja ympärivuotisten työpaikkojen lisäämisen
  • Kannattava liiketoiminta mahdollistaa myös ympäristö- ja yhteiskuntavastuullisten tavoitteiden toteutumisen

 

Sijainti

  • Pääkaupunkiseudulle vain reilun tunnin ajomatka E18 moottoritietä
  • Kotkaan pääsee junalla ja linja-autolla
  • Kotkan keskustaan noin 6 kilometriä, koko matkan hyvät kevyenliikenteenväylät
  • Helsinki-Vantaan ja Lappeenrannan lentokenttä n. 1 tunti, ei tarvita jatkolentoa tai pitkiä maakuljetuksia
  • Paikallisliikenteen linja-autoyhteydet

 

Jätteenhuolto ja kierrätys

  • Santalahden kierrätyspisteissä kerätään biojäte, muovi, kartonki, lasi, metalli ja sekäjäte
  • Kymen Veden nykyaikainen jätevesienhallinta sekä laadukas juomavesi
  • Kotkan Energian nykyaikainen jätteenpoltto- ja hyötyvoimalaitos

Rekisteri- ja tietosuojaseloste GDPR

Rekisteri- ja tietosuojaseloste – GDPR

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n mukainen rekisteriseloste.
1. Rekisteri
Santalahti Resort Oy, asiakasrekisteri

2. Rekisterinpitäjä ja yhteystiedot tiedusteluille

Santalahti Resort Oy
Santalahdentie 150, 48310 Kotka
p. +3585 260 5055

3. Henkilötietojen tallentamisen ja käsittelyn tarkoitus ja tietosisältö

Asiakasrekisteri käsittää Santalahti Resortissa majoittuneiden asiakkaiden henkilötiedot. Rekisterisisältö kattaa laajimmillaan seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite.
Lisäksi ylläpidetään asiakkaan yhteystietoja (sähköpostiosoite) tuotteiden ja palveluiden markkinointiin sähköisen uutiskirjeen välityksellä.

4. Henkilötietojen käyttö

Päätarkoitus henkilötietojen keruulle on varauksen käsittely ja palvelukokonaisuuden toimitus asiakkaalle lain ja säädösten edellyttämällä tavalla.
Lisäksi lähetetään markkinointiluvan antaneille henkilöille sähköistä markkinointiviestinnällistä uutiskirjettä (enintään 10 uutiskirjettä/vuosi) henkilön antamaan sähköpostiosoitteeseen. Markkinointiluvan saa poistetuksi milloin tahansa ilmoittamalla siitä yllä olevaan yhteystietoon ja/tai klikkaamalla jokaisen uutiskirjeen alalaidassa olevaa linkkiä ”peruuta tilaus”.

5. Asiakastietojen luovutus ja siirto Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Asiakastietoja ei luovuteta koskaan ulos eikä käytetä muihin tarkoituksiin kuin edellä mainitussa listauksessa esille tuotuihin toimenpiteisiin (kohta 4. Henkilötietojen käyttö).
Noudatamme aina Euroopan Unionin tietosuoja-asetusta (EU 2016/679).
Santalahti Resort Oy on solminut henkilökuntansa kanssa vaitiolo- ja salassapitovelvollisuussopimuksen koskien asiakastietoja.

FENNOA Laskutus- ja kirjanpitojärjestelmä.
HOTELLINX CLOUD Vitec Hotellinx Oy:n myynti- ja majoitusjärjestelmä Hotellinx Cloud säilyttää varaustietoja kolme vuotta majoitushetkestä eteenpäin. Hotellinx Cloud on suojattu järjestelmä. Myös luottokorttitiedot ovat kryptattuna Vitec Hotellinx Oy:n tietokannassa. Ne poistuvat automaattisesti 30 vuorokauden kuluttua varauksen päättymisajankohdasta.
MATKUSTAJAREKISTERI Suomen lain määrittelemä matkustajailmoitus täytetään sisäänkirjautuessa majoituskohteeseen. Lain taustalla on Shengen-sopimus. Matkustajailmoitus ja niistä muodostuva rekisteri ylläpidetään manuaalisesti ja säilytetään suojatusti.
MAILCHIMP Uutiskirjeviestinnässä on käytössä yhdysvaltalainen MailChimp -sähköpostipalvelu, jolloin henkilötietoja siirtyy Euroopan Unionin ulkopuolelle. Henkilötiedot ovat kuitenkin suojattuina henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

6. Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakasrekisteriin pääsee käsiksi käyttäjätunnus- ja salasanakombinaatiolla vain osa Santalahti Resort Oy:n henkilökunnasta ja tietoja käytetään vain asiakkaan tilausten ja laskutuksen hoitamiseen.

Sähköisen markkinointikirjeen tilanneiden sähköpostitiedot säilytetään MailChimp– yrityksen palvelussa, jossa käytetään sekä teknillisiä että ohjelmallisia keinoja tietoturvallisuuden takaamiseksi.

Matkustajarekisteriä ei ylläpidetä sähköisesti ja tiedot ovat suojattuna Santalahti Resort Oy:n toimesta lukituissa tiloissa.

7. Oikeus rekisteröidyn tietojen tarkastukseen, poistamiseen ja korjaamiseen

Asiakkaalla on aina oikeus pyytää selontekoa hänestä tallennetuista henkilötiedoista, pyytää niiden poistamista ja korjaamisesta. Joitakin tietoja ei voida poistaa, sillä laki edellyttää Santalahti Resort Oy:ltä niiden säilyttämistä (esimeriksi matkustajarekisterin minimisäilytysaika on yksi vuosi majoitusajankohdan alusta).