Varaus- ja vuokrausehdot sekä ohjeet
1. OMISTAJA JA VUOKRANANTAJA
2. VARAAMINEN JA MAKSU
3. MAKSUPALVELUTARJOAJA
4. AJO-OHJEET JA AUKIOLOAJAT
5. SAAPUMINEN JA POISTUMINEN
6. OLESKELU JA VARUSTEET
7. TUPAKOINTI JA LEMMIKIT
8. HENKILÖMÄÄRÄ
9. VAHINKOJEN KORVAUS
10. MAHDOLLISET VALITUKSET
11. PERUUTUKSET JA MUUTOKSET
11.1. Saavuttaessa maksettavat yhden lomakohteen varaukset (pois lukien Villa Aava)
11.2. Ennakkoon maksetut varaukset, sekä ryhmävaraukset ja Villa Aava
11.3. Yksittäiset aktiviteettivaraukset sekä perhesaunavaraukset
11.4. Lahjakortit ja sarjakortit
11.5. Santalahden oikeus peruuttaa varaus
12. ASIAKASTIETOJEN SUOJAUS JA SÄILYTYS
13. LAHJAKORTIT JA SARJAKORTIT SANTALAHDEN NETTIKAUPASTA
1. OMISTAJA JA VUOKRANANTAJA
Santalahti Resort Oy (Y-0961304–9)
Santalahdentie 150
48310 Kotka
puh. +358 (0)5 260 5055
info@santalahti.fi
https://santalahti.fi/
Palvelemme suomen- ja englannin kielellä.
Santalahti Resort (myöhemmin lomakohde tai Santalahti) noudattaa kaikkien tilojen ja palveluiden varaamisessa ja peruuttamisessa seuraavia ehtoja:
2. VARAAMINEN JA MAKSU
Online-varauksissa asiakas maksaa koko maksun yhdellä kertaa varauksen teon yhteydessä. Onnistuneen varauksen teon jälkeen asiakas saa ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen varausvahvistuksen, varaus- ja vuokrausehdot sekä ohjeet asiakkaille sekä maksukuittauksen maksetusta varauksesta.
Puhelimitse tai sähköpostitse tehdyt varaukset maksetaan kokonaisuudessaan yhdellä kertaa, yleensä ennakkoon laskulla tai viimeistään saavuttaessa.
Ryhmien maksut laskutetaan pääsääntöisesti ennakkoon osittain tai kokonaan.
Alle 18-vuotiaan varattaessa majoitus- tai juhlatilan, on varaajan toimitettava huoltajan suostumus sekä yhteystiedot varausta varten.
Vakuus:
Santalahti Resortilla on oikeus periä vakuus etukäteen tai asiakkaan sisäänkirjautumisen yhteydessä ennakkovarmennuksena/katevarauksena maksukortilta tai käteisenä. Vakuus annetaan varaus- ja vuokrausehtojen velvoitteiden täyttämiseksi ja vakuudella katetaan mm. mahdollisia ylimääräisiä siivouskuluja tai rikkoontumisia. Vakuus palautetaan uloskirjautumisen jälkeen, mikäli Santalahti Resortilla ei ole syytä veloittaa tätä summaa osittain tai kokonaisuudessaan.
Vakuuden suuruus on 50 % majoituksen hinnasta.
Matkatoimistot:
Matkatoimistovarausten varausmaksu, 20 % kokonaishinnasta, laskutetaan heti varauksen jälkeen. Varausmaksua ei palauteta. Loppumaksu erääntyy maksettavaksi 30 vrk ennen saapumispäivää.
3. MAKSUPALVELUTARJOAJA
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839–7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839–7 Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830 www.paytrail.com
Verkkopankit:
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839–7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
4. AJO-OHJEET JA AUKIOLOAJAT
Ajo-ohjeet sekä aukioloajat löytyvät Santalahti Resortin internetsivuilta https://santalahti.fi/
5. SAAPUMINEN JA POISTUMINEN
Asiakkaan on esitettävä varausvahvistus -sähköposti sekä mahdollinen maksukuitti avainten tai palvelun luovutuksen yhteydessä.
Kesäsesongin ulkopuolella, kun vastaanotto ei ole avoinna ympäri vuorokauden, on avainten-, aktiviteettien- ja palveluiden luovutuksesta sovittava etukäteen.
Majoituksen saapumisajat:
- Lomamökit, Santa Glass Villa sekä Villa Aava klo 15.00 alkaen.
- Luksushuoneistot klo 17.00 alkaen.
- Puumajoitus ja leirintäpaikat klo 12.00 alkaen.
Asiakkaan tulee ilmoittaa Santalahti Resortille, mikäli saapumisaika on kello 18.00 jälkeen. Jos myöhäistä saapumisaikaa ei ole ilmoitettu vielä maksamattomissa varauksissa, on Santalahdella oikeus yrittää vuokrata kohde edelleen.
Majoituksesta uloskirjautuminen:
- Lomamökit ja Luksushuoneistot klo 12.00 mennessä.
- Villa Aava ja Santa Glass Villa klo 11.00 mennessä.
- Puumajoitus ja leirintäpaikat klo 12.00 mennessä.
Avainten luovutus Santalahden vastaanottoon. Asiakkaan tulee huolehtia pois lähtiessä, että lomakohteen tavarat ovat paikallaan, roskat on viety pois, valot on sammutettu, ikkunat ovat kiinni ja kaikki ulko-ovet ovat lukossa.
Tarkemmat ohjeet poislähtemiseen ovat lomakohteen ohjekansiossa.
6. OLESKELU JA VARUSTEET
Sisämajoituksissa on ohjekansio, jossa majoituskohteen ohjeet.
Tarkat kuvaukset lomakohteiden varustelusta on Santalahden internetsivuilla ja Online-varauksen huonekuvauksissa ja lisätiedoissa.
Lomakohteen siivouksesta loman aikana huolehtii asiakas itse. Siivouspalvelu on myös mahdollista tilata erikseen.
Hiljaisuus alueella on klo 22.00–07.00. Myös muina aikoina häiritsevä käytös on kiellettyä ja Santalahdella on oikeus häätää häiritsevästi käyttäytyvät asiakkaat ilman maksun palautusta.
Ovenaukaisut Santalahden vastaanoton ollessa avoinna 0 € ja muina aikoina 50 €. Kadonneesta avaimesta peritään lukon vaihtamisesta, sarjoittamisesta ja uusista avaimista aiheutuneet todelliset kustannukset.
7. TUPAKOINTI JA LEMMIKIT
Tupakointi on kielletty lomakohteen sisätiloissa. Luvattomasta tupakoinnista sisätiloissa veloitetaan 500 € ja tämän lisäksi lomakohteen hinnaston mukainen vuorokausihinta siihen asti, että tupakanhaju on saatu pois.
Lemmikit ovat tervetulleita ilman erillistä lemmikkimaksua.
Santalahti ei vastaa tupakoinnista, eläimistä tms. asiakkaille mahdollisesti aiheutuvista allergia- tms. ongelmista.
8. HENKILÖMÄÄRÄ
Lomakohteessa ei saa yöpyä useampi henkilö kuin on vuoteita. Teltan tai muun lisämajoituksen sekä paljun tms. käyttö pihalla on kielletty.
9. VAHINKOJEN KORVAUS
Asiakas on velvollinen korvaamaan lomakohteelle tai sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingon sekä vahingosta johtuvat vuokranmenetykset.
10. MAHDOLLISET VALITUKSET
Kaikki lomakohteen varustukseen ja kuntoon liittyvät huomautukset ja valitukset on ilmoitettava välittömästi Santalahdelle, ja näin annettava Santalahdelle mahdollisuus tilanteen korjaamiseen. Mikäli asia ei tule korjatuksi, asiakas voi tehdä kirjallisen valituksen Santalahdelle. Tämä tulee tehdä kuukauden kuluessa varauksen päättymisestä.
Jos asiakas ja Santalahti eivät pääse yhteisymmärrykseen, voi asiakas saattaa asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi. Mahdolliset oikeudenkäynnit käydään Suomessa ja ensisijaisesti Kymenlaakson käräjäoikeudessa.
11. PERUUTUKSET JA MUUTOKSET
Peruutus on aina tehtävä kirjallisesti suomen- tai englannin kielellä sähköpostitse osoitteeseen info@santalahti.fi . Santalahti vahvistaa peruutuksen sähköpostilla ja peruutus katsotaan tapahtuneeksi, kun Santalahti on vahvistanut peruutuksen. Maksamaton lasku ei ole peruutus. Varauksen muuttaminen tulkitaan peruutukseksi. Sauna- ja aktiviteettivarauksien muutoskyselyt tulee tehdä sähköpostitse osoitteen info@santalahti.fi .
Yllättävän sairauden, tapaturman tai esteen varalle suosittelemme vakuutuksen ottamista.
Noudatamme kaikissa varauksissa näitä ehtoja, oli peruuntumisen syy mikä tahansa.
Ulkomaanmaksussa mahdolliset pankkien kulut vähennetään palautettavasta summasta.
11.1 Saavuttaessa maksettavat yhden lomakohteen varaukset (pois lukien Villa Aava)
1-6 vrk varaukset
Santalahti veloittaa sovitusta hinnasta
- peruutus yli 7 vrk ennen varauksen alkua – ei kustannuksia
- peruutus 7-2 vrk ennen varauksen alkua – 50 %
- peruutus alle 2 vrk ennen varauksen alkua – 100 %
yli 6 vrk varaukset
Santalahti veloittaa sovitusta hinnasta
- peruutus yli 28 vrk ennen varauksen alkua – ei kustannuksia
- peruutus 28-14 vrk ennen varauksen alkua – 50 %
- peruutus alle 14 vrk ennen varauksen alkua – 100 %
11.2 Ennakkoon maksetut varaukset, sekä ryhmävaraukset ja Villa Aava
Santalahti veloittaa sovitusta hinnasta
- peruutus yli 28 vrk ennen varauksen alkua – ei kustannuksia / ennakkomaksetuista varauksista pidätetään 10 % kokonaishinnasta + 30 € toimitusmaksu
- peruutus 28–14 vrk ennen varauksen alkua – 50 %
- peruutus alle 14 vrk ennen varauksen alkua – 100 %
Ryhmävaraus = enemmän kuin yksi majoituskohde ja/tai yksi seuraavista erikseen: Villa Aava, luolasavusauna, Santa Glass Sauna- ja edustussauna ryhmille, kokous- / juhlatilavaraus, pitopalveluvaraus sekä ohjelmapalveluvaraus.
11.3 Yksittäiset aktiviteettivaraukset sekä perhesaunavaraukset
Asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa tai siirtää yksittäinen perhesauna-, aktiviteetti- tai vuokravälinevarauksensa kuluitta viimeistään edellispäivänä klo 14.00 mennessä. Muutos tai peruutus tulee sopia sähköpostitse info@santalahti.fi .
Ennakkomaksettujen varauksien siirrosta ei veloiteta, jos hinnoittelu on sama. Siirto on mahdollista maksimissaan 7 päivää alkuperäisestä varauspäivästä. Maksunpalautuksissa veloitetaan 30 € käsittelymaksu
11.4 Lahjakortit ja sarjakortit
Lahja- tai sarjakortin ostajalla on oikeus peruuttaa veloituksetta Santalahden verkkokaupan kautta tehty lahjakortin tilaus 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun ostaja on saanut lahjakortin ostovahvistuksen. Mahdollisia postikuluja ei palauteta. Ostajan on palautettava lahjakortti tilauksen peruutuksen yhteydessä. Käyttämättömiä lahjakortteja ei vaihdeta rahaksi.
Peruutus-/palautusoikeutta ei kuitenkaan ole, mikäli kortti on ostettu muualta, kuin verkkokaupasta tai lahjakorttia on jo käytetty.
11.5 Santalahden oikeus peruuttaa varaus
Mikäli asiakas ei ole maksanut laskua eräpäivään mennessä, on Santalahdella oikeus peruuttaa varaus.
Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), voi Santalahti irtisanoa sopimuksen. Santalahti on velvollinen ilmoittamaan tästä asiakkaalle viipymättä. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada Santalahdelta maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
12. ASIAKASTIETOJEN SUOJAUS JA SÄILYTYS
Santalahti säilyttää asiakastiedot suojatusti. Asiakkaiden tietoja säilytetään maksimissaan kolmen (3) vuoden ajan. Henkilökunnan vaitiolovelvollisuus kattaa myös asiakastiedot. Yhteystietoja ei luovuteta yrityksestä ulos.
13. LAHJAKORTIT JA SARJAKORTIT SANTALAHDEN NETTIKAUPASTA
Lahjan saaja voi itse valita sopivan ajan vierailulleen. Jos et ole ihan varma millaisesta lahjasta saaja ilahtuisi, kannattaa valita euromääräinen lahjakortti, jolloin lahjan saaja voi itse päättää mihin Santalahden elämykseen hän sen käyttää. Lahja ja sarjakortit ovat voimassa lahjakortista määritellyn ajan, kuitenkin maksimissaan 1 vuoden ostopäivästä.
Tilausvahvistus
Vahvistus ostosta tulee sähköpostiin heti tilauksen tehtyäsi. Vahvistuskirjeestä pääset tilattuun lahjakorttiin, josta sen voi tulostaa tai lähettää PDF:nä sähköpostiin.
Tulosta lahjakortti ystävälle
Voit myös ladata lahjakortille avoimen pohjan, jolle voit kirjoittaa oman tervehdyksen. Lahjakorttien latauslinkit on santalahden nettisivujen ”Varausehdot ja -ohjeet sekä lahjakortit”- sivulla tai voit pyytää että Santalahti tekee lahjakortin puolestasi. Muista kirjoittaa avoimeen lahjakorttiin ostamasi lahjakortin QR-koodin vierestä/alta löytyvä tuotenumero. Voit halutessasi ostaa lahjakortin myös Santalahti Resortin vastaanotosta.
Lataa täytettävä pdf lahjakortti #1
Lataa täytettävä pdf lahjakortti #2
Sarjakortin lunastaminen
Sarjakortti lunastetaan Santalahden vastaanotosta näyttämällä sähköpostitse tulleen varausvahvistuksen PDF liitettä.
Lahja-/sarjakorttien peruutusehdot
Lahja- tai sarjakortin ostajalla on oikeus peruuttaa veloituksetta Santalahden verkkokaupan kautta tehty lahjakortin tilaus 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun ostaja on saanut lahjakortin ostovahvistuksen. Mahdollisia postikuluja ei palauteta. Ostajan on palautettava lahjakortti tilauksen peruutuksen yhteydessä. Käyttämättömiä lahjakortteja ei vaihdeta rahaksi.
Peruutus-/palautusoikeutta ei kuitenkaan ole, mikäli kortti on ostettu muualta, kuin verkkokaupasta tai lahjakorttia on jo käytetty.
Varauksen maksu lahjakortilla
Maksaessa lahjakortilla tarvitsee tilausvahvistuksesta löytyvän lahjakortin tuotenumeron (QR-koodin vierestä/alta).
Santalahti ei vastaa painotuotteiden tai internetin mahdollisista virheistä ja pidätämme oikeuden muutoksiin.